භූත විද්‍යාව


Sunday, July 8, 2018

භූත විද්‍යාව


පුරාතනයේ පටන් අද දක්වාම විවිධ අමනුශ්‍ය කොට්ඨාශයන් පිළිබඳව මිනිස් ප්‍රජාව තුල විවිධ මති මතාන්තර, විශ්වාස හා ඇදහිලි ක්‍රම පැවත ඇත. ඒවා කෙතෙක් දුරට ව්‍යාප්තව පවතින්නේදැයි සොයා බැලුව හොත් පුරාතන ග්‍රීසියෙන් පටන් ගත් විට යුප්‍රටීස්-ටයිග්‍රීස්, මෙසෙපොටේමියානු, ඉන්දු නිමින සිෂ්ටාචාරයන් දක්වා මෙන්ම බුදුන්වහන්සේ වැඩ සිටි ක්‍රි.පූ 6 වන සියවයසට පෙර මෙන්ම ඉන් පසුවට ද ව්‍යාප්ත වී ඇත. 

බෞද්ධයන්ට දෙවියන් හෝ අන් අමනුශ්‍ය කොට්ඨාශ ඇති බව විශ්වාස නොකර බෞද්ධයෙකු විය හැකි ද? 
සරල කරුණු කිහිපයකින් මේ කරුණ වටහා ගත හැක. ත්‍රිපිටකයේ ඛුද්දක නිකායේ සඳහන් මංගල සූත්‍රය, රතන සූත්‍රය, කරණිය මෙත්ත සූත්‍රය සහ තිරෝකුඩ්ඩ සූත්‍රයෙන් පමණක් වුවද මෙම කරුණ වටහාගත හැක. මෙහි මංගල සූත්‍රය දේශනා කරන ලද්දේ දෙවියන් අතර මංගල කරුණු පිිළිබඳව ඇතිවූ සැක දුරුකරණු සඳහා භාග්‍යවතුන් වහන්සේ විසින් දේව පුත්‍රයෙකු වෙතය. රතන සූත්‍රය දේශනා කරන ලද්දේ විශාලා මහනුවර ඇතිවූු රෝ බිය, අමුනුශ්‍ය බිය, මරණ බිය දුරු කිරීම පිණිසය, කරණිය මෙත්ත සූත්‍රය දේශනා කරන ලද්දේ 500ක් භික්ෂුන් වහන්සේලාට භාවනාව සඳහා දෙවියන්ගෙන් ඇතිවූ බාධාවන් දුරු කිරීම පිණිසය. තිරෝකුඩ්ඩ සූත්‍රයෙන් බුදු රජාණන් වහන්සේ පවසන්නේ මිය ගිය ඤාාති ප්‍රේතයන්ට පුණ්‍යානුමෝදනා කල යුතු බවත් ඔවුන්ට එම පින් අනුමොදනා වන බවත්ය.ම මෙයට අමතරව මහා සමය සූත්‍රය, මහා මංගල සූත්‍රය, වැනි ප්‍රසිද්ධ සූත්‍ර ගණනාවක මෙන්ම ත්‍රිපිටකයේ 84000 ක් ධර්මස්ඛන්ධයෙන් විශාල ප්‍රමාණයක අඩංගුව ඇත්තේ දෙව්, බඹුන් පිළිබඳ විස්තරය.

මේ අනුව සලකා බැලීමේ දී බෞද්ධයෙකුට කිසිදු විටෙක අමනුශ්‍යයන්ගේ ඇති බව හෝ, මිනිස් ප්‍රජාව කෙරෙහි ඔවුනගේ බලපෑම් ඇති බව බැහැර කල නොහැක. ත්‍රිපිටකයේ කරජකාය වග්ගය ඇතුලු බෝහෝ ස්ථානයන්හි සඳහන්ව ඇති දස වස්තුක සම්‍යක්දෘෂ්ටියේ පවා "අත්ථි සත්තා ඕපපාතිකා" ලෙස" ඔිපපාතිකව උපදින අමනුශ්‍යයන් ඇති බවට බෞද්ධයෙකු අනිවාර්‍ය සම්මා දිටිඨියක් ඇතිකරගත යුතු බව දක්වා ඇත. 

මේ අනුව බෞද්ධයෙකු යැයි කියා ගන්නා අයෙක් දෙවියන් ආදී අමනුශ්‍ය කොට්ඨාශ ඇති බව ප්‍රතික්ෂේප කරයි නම් තවදුරටත් ඔහු කිසිදු විටක බෞද්ධයෙකු විය නොහැක්කේ ඔහුගේ තර්කය ඉදිරියේ ත්‍රිපිටකය ඇතුලු සමස්ථ බුද්ධ දේශනය බිඳවැටෙන බැවිනි.

හින්දු දහම, කතෝලික දහම, මුස්ලිම් දහම්, ආදී ආගම් දේව වාදී ආගම් බැවින් ඔවුන් අතර දෙවියන් පිළිනොගන්නා එබඳු ආගමිකයින් සිටිය හැකිද? මෙලෙස අමනුශ්‍යාදීන්ගේ පැවැත්ම පිළිනොගන්නා පුද්ගලයන් හදුන්වනු ලබන්නේ භෞතික වාදීන් ලෙසය. මෙබඳු භෞතික වාදීන් විශ්වාස කරණුයේ ඇස, කණ, නාසය, දිව, ශරීරය යන පංච ඉන්ද්‍රීයන්ට ගෝචර වන්නාවූ තත්වයන් පමණි. මෙලෙස පංච ඉන්ද්‍රියන්ට ප්‍රත්‍යක්ෂ නොවන දෑ ඔවුන් බැහැර කරති. මොවුන් ආගම් විරෝධින්ගේ සිට දේශපාලන දර්ශනයන් අනුගමනය කරන්නන් දක්වා ව්‍යාප්ත වන බව දැකිය හැක.

මොවුන්ගේ මානසික තත්වය ඉතා පහසුවෙන් නිවැරදි නොවන බව ඔප්පු කල හැක. මිනිස් ඇසෙහි අවම විභේදන සීමාව මිලිමීටර 1 කි. එනම් මිලි මීටර 1 ක කට වඩා කුඩා වස්තූන් පියවි මිනිස් ඇසින් දැකිය නොහැක. ඇසේ පෙනීම එසේ වුවද අන්වීක්ෂයක් ගෙන බලන තැනැත්තෙක්ට විශ්වයේ විිහිදී විසිරී ඇති අංශු මාත්‍ර ශුද්‍ර ප්‍රාණින් දැකිය හැක. අන්චීක්ෂය ප්‍රභල වත්ම එසේ දැකිය හැකි වඩාත් කුඩා ශුද්‍ර ප්‍රානින් ගණනද වැඩි වනු ඇත. යම් කලෙක මෙලස දැකිය හැකි ශුද්‍ර ප්‍රානින් ගණන නිපදවිය හැකි ප්‍රබලතාවයෙන් වැඩි අන්වීක්ෂයේ බලය මගින් සීමා කරනු ඇත.

එබැවින් ඇස හෝ අන්වීක්ෂය යනු සියයට 100 ක් නිවැරදි වස්තූන් නොව සත්‍ය තත්වය සීමා සහිතව පෙන්නුම් කරණ උපකරණ පමණි. නමුත් යථාර්තය ඉන් එහා නිරුපද්‍රිතව පවතිනු ඇත. එබැවින් ඉහත සරල උදාහරණයෙන් පමණක් වුවද භෞතික වාදීන්ගේ හිස් ආකල්ප බිද දැමිය හැක..

එබැවින් බුද්ධිමතුන්ට බුද්ධිමත් තීරණගත හැක.

සියළුම අමනුෂ්‍ය රෝග සුව කිරීම, අනවශ්‍ය අමනුෂ්‍ය ආවේශ ඉවත් කිරීම, වරම් පිරිසිඳු කිරීම, වරම් ලබා දීම, සියළු අමනුශ්‍ය විණ කැපීම, පුද්ගල/නිවාස/භූමි ආරක්ෂාවන් කිරීම, ආකර්ෂණ/ආරක්ෂණ/වශී/ තෙල් යන්ත්‍ර සකස් කිරීම කේන්ද්‍රය පරීක්ෂා කර පලාපල කථනය, සුදුසු මැණික් නියම කරවා ගැනීම (මණි මංගල), රුද්‍රාක්ෂ පැළදවීම, දේව පුජා හා සියලුම ශාන්තිකර්ම සඳහා විමසන්න.  (පේන කියනු නොලැබේ.)

0 අදහස් :

Post a Comment